Mig & min skole

Breums Køreskole ...Mig & min skole

Mit navn er Renè Breum. Jeg er 49 år gammel og bor i Nivå sammen med min hustru.

Jeg er udlært kørelærer fra Storkøbenhavns Kørelærerskole i Ishøj.

Jeg startede min egen køreskole - Breums Køreskole, i December 2011, med teoriundervisning hjemme i stuen.

Efteråret 2016 rykkede skolen og undervisningen  til andre lokaler.  Lille teorilokale på Møllevej i Nivå.

Undervisningen bygger på undervisningssystemet Trafik Teori, som er teori der veksler mellem filmsekvenser og undervisning ved tavle og powerpoint - pc/lærred.

Der bliver ved tilmelding på køreskolen, udleveret login og teoribog.

Jeg kører med små hold med plads til 12 elever, men stræber efter hold på max 9 elever , da fordelen her er bedre elevkontakt og sikring af, at alle elever føler sig trygge, og har god mulighed for at blive hørt.

Teoriundervisningen er 3x45 eller 4x45 minutter. Dette for at optimere den bedste indlæring.

Den bedste læring sker ved, at eleverne også tager ansvar for egen læring og deltager aktivt i undervisnigen.

Humor og sjov er en stor del af mig. Jo mere sjovt vi kan have det, des bedre sker indlæring.

Der bliver holdt min. 1 pause i løbet af teoriaftenen.

Al undervisning, teori som praksis, foregår i et roligt tempo, således at alle elever er trygge og undgår ubehagelige stress-situationer, navnlig i trafikken.

Hos Breums Køreskole kører du ikke andre elever hjem. Den tid du betaler for, bliver kun brugt på relevante kørselsstrækninger.

Til hver teoriaften serveres der kaffe og the, cacao og vand.

Teoriundervisningen

Undervisningen foregår ved tavle - PowerPoint osv.

Sammen med undervisningen er det godt at have adgang til lidt at spise og drikke.

Der skiftes mellem snak, spørgsmål og visning af trafiksituationer på skærmen

Der er altid en hyggelig stemning, og ingen komer til at føle sig dummere end andre.

De små hold gør det nemmere at komme til orde, og få stillet sine spørgsmål.

...og hunden er tit med på en opsummering...

BREUMS KØRESKOLE

v/ René Breum